Că micul dejun e cea mai importantă masă a zilei nu mai e un mister pentru nimeni. Cum facem să îl introducem în rutina noastră zilnică e însă cu totul altă poveste.

Odată cu începerea noului an școlar, obiceiurile alimentare ale copiilor au de suferit. Programul orelor, temele pentru acasă și activitățile extrașcolare pot modifica orarul meselor, element atât de important pentru o alimentație sănătoasă.

Dacă cel mic învață după-amiaza, lucrurile sunt puțin mai simple în ceea ce privește micul dejun, prânzul fiind cel “sacrificat”.

Dacă însă școala începe dimineața, micul dejun poate însemna un covrig pe fugă, un sandviș sau chiar nimic, ceea ce poate duce la somnolență sau deficit de atenție.

Până la urmă …

De ce e așa important acest mic dejun?

  • pentru că împreună cu somnul și activitatea fizică este modul prin care organismul își reface rezervele de energie.
  • pentru că îi ajută pe cei mici (și pe cei mari deopotrivă) să se concentreze mai bine și să memoreze mai ușor. Nu-i prea plăcut să te concentrezi la un test când îți chițăie un șoricel în stomac, nu-i așa?
  • pentru că ne ajută să ne păstrăm o greutate normală. Nu te gândi să economisești caloriile pentru mai târziu, din păcate treaba asta cu menținutul greutății funcționează mai bine dacă mănânci mai mult în prima decât în a doua jumătate a zilei.
  • pentru că este momentul cel mai bun din zi să mănânci ce îți place. Cu toții suntem tentați să mâncăm din când în când alimente mai concentrate în zahăr, în grăsimi și, prin urmare, mai calorice. Și dacă tot e să le mâncăm, atunci cel mai bine e să facem asta dimineața. Organismul nostru va avea timp să consume caloriile până seara.

Păi bine, și atunci …

Cum facem să mâncăm micul dejun în fiecare dimineață?

  • faceți o parte din lucrurile care vă ocupă timp dimineața în seara precedentă: alegeți hainele pentru a doua zi, pregătiți ghiozdanul.
  • treziți-vă cu 15 minute mai devreme ca să puteți pregăti și mânca micul dejun împreună, în familie.
  • rezistați tentației de a folosi telefonul/tableta. Micul dejun este despre mâncat, nu despre distracție. Veți fi gata la timp și veți începe ziua cu dreptul.
  • dacă nu aveți timp să pregătiți ceva, puteți mânca ce a rămas de la masa de seară. Un sandviș cu friptură rece este mai sănătos decât orice mezel.
  • aveți tot timpul în frigider/dulap alimente potrivite pentru micul dejun: cereale integrale, lapte, iaurt, fructe proaspete.
  • dacă cei mici spun că nu pot mânca la prima oră a dimineții pentru că nu le este foame, lăsați-i să mănânce un fruct sau să bea un pahar de lapte sau un smoothie și pregătiți-le un sandviș pe care să îl poată mânca în prima sau a doua pauză. Sigur li se va face foame până atunci. Click aici și descoperă ce poți să-i pui copilului în pachet la școală!
  • o zi pe săptămână faceți-vă de cap cu un mic dejun special: clătite cu fructe, omletă cu legume, orez cu lapte.
  • nu în ultimul rând amintiți-vă că celor mici le place să vă copieze. Fiți un bun exemplu pentru ei și luați micul dejun în fiecare zi. Adolescenții s-ar putea să fie încântați să împartă micul dejun cu prietenii, așa că asigurați-vă că au porție dublă din sandvișul preferat.

Sper să vă fie utile ideile mele, iar dacă mai aveți și alte sugestii, le aștept cu drag în comentarii.

Și nu uitați: un copil bine hrănit e un copil fericit!

Facebook Comments