Toată lumea știe că obiceiurile bune se învață acasă. Fie că e vorba despre modul în care ne organizăm timpul, despre importanța pe care o acordăm diferitelor aspecte ale vieții sau pur și simplu despre cum să mâncăm sănătos, primii de la care învățăm anumite lucruri sunt părinții.

În ceea ce privește alimentația sănătoasă, părinții sunt involuntar niște modele de urmat, iar alegerile lor au consecințe serioase în comportamentul alimentar al celor mici. Iar comportamentul alimentar, relația pe care o avem cu mâncarea, modul în care o integrăm în viața noastră sunt definitorii pentru păstrarea unei greutăți normale.

6 trucuri pentru părinți și copii sănătoși

Din acest motiv m-am gândit să discutăm azi despre câteva mici aspecte pe care poate nu le luăm în considerare și care ar putea îmbunătăți modul în care mănâncă cei mici.

1. Umpleți frigiderul și dulapurile cu mâncare sănătoasă și renunțați la snacksurile ambalate

Asigurați-vă că aveți tot timpul la îndemână iaurt, fructe, nuci și semințe, legume proaspete și legume congelate. Dacă nu avem tentații în casă vom ajunge să nu le mai mâncăm sau să mâncăm altceva, mai sănătos. Pentru a-i încuraja pe cei mici să mănânce sănătos, puteți pregăti cutiuțe cu fructe și legume tăiate și porționate sau pungi cu nuci și fructe uscate care să fie la îndemână. Vă asigurați astfel că cei mici aleg gustări nutritive dar se și încadrează într-o porție potrivită.

Descoperă aici 4 idei de ronțăieli sănătoase pentru cei mici!

2. Gătiți și mâncați cina acasă

Chiar dacă devine tot mai tentant să comandăm pizza sau să mâncăm la fast food, obiceiul de a găti și mânca acasă este printre cele mai sănătoase. Puteți astfel alege ce ingrediente folosiți, ce mod de preparare și cât mănâncă fiecare. Iar dacă îl implicați pe cel mic în proces veți avea parte și de o activitate plăcută în familie.

Află cum să faci un șnițel sănătos și pe placul celui mic!

3. Convingeți toți membrii familiei să mănânce sănătos

Dacă cel mic are probleme cu greutatea, și chiar dacă nu are, este important ca toți din casă să mănânce același lucru.

Citește și: De ce este copilul meu supraponderal și ce pot face să îl ajut!

Gândiți-vă cât de frustrant poate fi ca alt membru al familiei să mănânce bomboane sau să ronțăie chipsuri și tu să nu poți face asta. Din fericire, o alimentație sănătoasă este potrivită pentru toți membrii familiei, începând cu frații mai mici, continuând cu părinții și terminând cu bunicii. Și dacă chiar nu vă puteți abține să beți sucuri sau să mâncați dulciuri, spre exemplu, faceți lucrul acesta la serviciu, departe de ochii celui mic.

4. Învățați-l pe cel mic de unde provine mâncarea

Puteți face asta plantând câteva semințe de busuioc într-un ghiveci și urmărind cum cresc plăntuțele. Apoi le puteți folosi într-o salată. Dacă aveți părinți sau bunici la țară, vizitați-i cât de des puteți, astfel încât cel mic să poată culege singur fructe și legume.

Copiii vor vedea astfel de unde provine mâncarea, cât timp și câte eforturi sunt necesare pentru a ajunge în farfurie. În final, vor ajunge să aprecieze ceea ce li se oferă.

O altă idee bună ar fi să vă faceți cumpărăturile la piață, nu la supermarket. Evitați astfel toate raioanele cu dulciuri și snackuri nesănătoase, puteți alege alimente de sezon și vă puteți inspira pentru noi rețete din multitudinea de culori.

5. Uitați-vă împreună pe etichete

Pentru că avem totuși nevoie și de alimente gata ambalate, învățați-i pe cei mici să se uite pe etichetă. Pornind de la banala dată de expirare și continuând cu ingredientele și porția recomandată, le veți transmite celor mici informații importante. Un sfat simplu ar fi că dacă nu puteți citi anumite ingrediente, atunci nu puteți nici să le mâncați.

Click aici și află cum să citești etichetele produselor alimentare!

6. Luați lucrurile pas cu pas

Este nerealist să credem că toate aceste schimbări se vor produce peste noapte. Obiceiurile sunt greu de schimbat, mai ales când vine vorba de mâncare. Dar dacă faceți pași mici și nu vorbiți despre asta ca despre o dietă, ci pur și simplu ca despre o alegere importantă pentru a fi sănătoși și cu multă energie ca să ne bucurăm de ce ne place, vă asigur că cei mici vi se vor alătura fără prea multe ezitări. Începeți cu cina din seara asta, sau cu pachețelul de mâine. Sau pur și simplu nu mai cumpărați sucul acela dulce și colorat. Orice pas, oricât de mic, e mai mult decât nimic.

Sper să vă fie de folos sfaturile mele și, dacă mai aveți alte idei, sunt tare curioasă care sunt acestea. Și nu uitați că un copil bine hrănit e un copil fericit!

Facebook Comments