Pentru că vă povesteam în articolul precedent că schimbările în alimentație trebuie făcute treptat, astfel încât să fie cât mai ușor acceptate de copii, vreau să vorbim azi despre ronțăieli.

Cât de sănătos este obiceiul de a ronțăi

În categoria asta intră de obicei covrigeii, biscuiții sărați, pufuleții, semințele de diferite tipuri, chipsurile. Dacă despre chipsuri toată lumea știe că sunt nesănătoase și pline de calorii, covrigeii, pufuleții și semințele sunt considerate greșit gustări sănătoase.

De multe ori părinții și copiii sunt uimiți să afle că aceste alimente au mai mult de 400-500 Calorii pe 100 g, că au un aport considerabil de sare și zahăr (covrigeii), că aduc prea multe grăsimi și că, în consecință, îngrașă.

Citește și: De ce este copilul meu supraponderal și cum pot să îl ajut!

De fapt, chiar obiceiul de a ronțăi este unul nesănătos, de care ar trebui să ne debarasăm cu totul. Pentru că atunci când ronțăim nu suntem atenți la ce mâncăm, nu savurăm și nici nu suntem conștienți de apariția senzației de sațietate. Și pentru că alimentele pe care le consumăm în aceste situații sunt foarte concentrate în calorii ajungem să ne îngrășăm.

Ronțăielile sănătoase, primul pas pe calea schimbării

Un prim pas în procesul de renunțare ar fi să înlocuim ronțăielile nesănătoase cu unele mai sănătoase.

1. Bastonașe de legume

Cele mai inofensive sunt din punctul meu de vedere legumele, pe care le putem tăia sub formă de bastonașe, presăra cu puțină sare și consuma fără grijă. Putem savura astfel morcovi, tulpini de țelină, ridichi, napi, gulie.

Pentru că cei mici s-ar putea să refuze însă aceste legume crude, putem recurge la varianta de a le prepara. Obținem astfel niște chipsuri de casă crocante și delicioase și, pe deasupra, pline de vitamine și minerale.

2. Chipsuri sănătoase
Ingrediente:

  • cartofi
  • cartofi dulci
  • sfeclă roșie
  • morcovi
  • păstârnac
Mod de preparare

  • Feliem legumele cât de subțire putem, le amestecăm cu puțin ulei (o lingură de ulei este suficientă pentru 500 g legume sau putem folosi un spray de ulei pentru o distribuție mai uniformă) și apoi le presărăm cu sare.
  • Întindem legumele într-un singur strat pe o tavă mare, căptușită cu hârtie de copt și le coacem 10-15 minute la 220 grade apoi le întoarcem și le mai coacem încă 10-15 minute pe partea cealaltă.

Vă asigur că vor avea mare succes chiar dacă cei mici nu au mai mâncat până acum legumele respective.

3. Floricele de porumb

O altă ronțăială inofensivă poate fi reprezentată de floricelele de porumb, făcute în casă cu foarte puțin ulei. O cană de floricele astfel preparate are mai puțin de 50 Calorii!

4. Nuci și semințe crude

Nucile și semințele crude pot fi o gustare sănătoasă, dar atenție la cantitate. Dacă ronțăiți fără a fi atenți la cât mâncați, vă sugerez să nu le introduceți încă în alimentație. 100 g nuci sau semințe au 500-600 de Calorii, majoritatea provenind din grăsimi, astfel încât trebuie consumate în porții mici (15-20 g).

Sper să vă fie de ajutor sugestiile mele, să le încercați împreună cu copiii voștri și să faceți împreună pași mici pe lungul drum al schimbării obiceiurilor alimentare.

Dacă mai aveți și alte rețete, vă invit să le împărtășiți cu noi și să vă amintiți că un copil bine hrănit e un copil fericit!

Facebook Comments