Pe lângă fluturașii pe care îi simțim în stomac pe tot parcursul sarcinii, de emoție, fericire și entuziasm, tot în această perioadă reușesc să se strecoare în viața noastră și celebrele „grețuri de dimineață”. Lor li se adaugă o serie mai mare de probleme digestive, cum ar fi diareea, constipația sau arsurile gastrice. Uneori, starea de rău poate fi atât de pronunțată, încât nu putem mânca absolut nimic.

Este adevărat că orice sarcină întâmpină dificultăți pe alocuri. Dar nu uita că ai mereu la îndemână un aliat de nădejde. Adică o dietă echilibrată și, de ce nu, vitaminele prenatale administrate la recomandarea medicului.

Astăzi aș vrea să-ți ofer însă câteva soluții pentru cele mai frecvente probleme digestive cu care te poți confrunta în sarcină. Nu sunt general valabile, dar s-a constatat că dau rezultate în cele mai multe cazuri.

Pentru fiecare problemă există o soluție sănătoasă și delicioasă

  • Greața și senzația de vomă. Pentru astfel de momente s-au inventat biscuiții, covrigeii sau cerealele. În mod excepțional, acum ți se dă o derogare și poți să le ronțăi dimineața, chiar înainte să te dai jos din pat. Pe parcursul zilei, mănâncă puțin, dar des, cu condiția să eviți tot ce e gras, prăjit sau picant.
  • Constipația. Fructele și legumele proaspete, plus 6-8 pahare de apă pe zi te vor ajuta să rezolvi problema. Poți lua și suplimente de fibre, dar trebuie să te sfătuiești cu medicul tău înainte. Merele pasate, bananele, orezul, ovăzul și pâinea integrală conțin fibre care vor conduce la absorbirea excesului de apă din sistemul tău digestiv. Misiune îndeplinită!
  • Arsurile gastrice. Bea un pahar de lapte înainte de fiecare masă și respectă zilnic un program de mese reduse cantitativ și dese. Renunță la alimentele sau băuturile care conțin cofeină, la sucurile de citrice și la mâncărurile picante.

Importanța unei alimentații sănătoase pe tot parcursul sarcinii

Este bine știut că alimentele pe care le consumăm zilnic influențează direct modul în care funcționează, se vindecă, cresc și se dezvoltă corpurile noastre. Ideal ar fi să adoptăm un regim alimentar sănătos încă dinainte de sarcină.

Află care sunt cele mai sănătoase obiceiuri pe care să le adopți în sarcină!

Dar, indiferent câte săptămâni mai sunt până la naștere, nu e niciodată prea târziu să faci o schimbare în bine. Corpul tău resimte ca fiind delicioase acele mâncăruri care sunt și hrănitoare și sănătoase. Numai așa își poate menține sănătatea în timpul celor 9 luni de sarcină și se poate pregăti pentru o naștere ușoară.

Sarcina este practic singura perioadă din viața ta în care tot ceea ce mănânci afectează 100% direct o altă persoană. Nu există nicio îndoială! Un regim alimentar echilibrat este unul dintre cele mai minunate daruri pe care i le poți face copilului tău încă dinainte de a se naște. Nutriția din timpul sarcinii este esențială pentru sănătatea amândurora. De aceea îți recomand să încorporezi legume savuroase, verdețuri, fructe, fibre și carne slabă. Pe scurt, numai alegeri alimentare inteligente, în meniul tău zilnic.

Află la ce pericole îți expui bebelușul și pe tine însăți dacă acumulezi prea multe kilograme în sarcină!

Poate nu realizezi acum, dar atât de puțin poate conta enorm pentru copilul tău. Se dezvoltă bine în uter, se naște sănătos, pornește în viață cu un model pentru obiceiurile alimentare din copilărie și mult după aceea. În ceea ce te privește pe tine, te vei felicita că ai optat pentru o nutriție sănătoasă atunci când vei beneficia de energia și de puterea dobândite prin intermediul alimentației corecte din timpul sarcinii, pe care te sfătuiesc să o menții și după fericitul moment al sosirii pe lume a bebelușului.

Ție ce obiceiurile alimentare sănătoase ți-e cel mai ușor să le respecți în timpul sarcinii?

Până data viitoare, îți reamintesc cu drag motto-ul meu: „În timpul sarcinii, nu mâncăm cât doi, ci suntem sănătoși amândoi!”.

Facebook Comments