Sunt sigură că nu ai ratat nici tu parada actrițelor și modelelor internaționale prin paginile revistelor. Nu mă refer la strălucirea de zi cu zi a starurilor feminine. Ci la un caz extrem de specific: primele apariții după naștere. Celebritățile reușesc să creeze și să întrețină această impresie – de cele mai multe ori nerealistă – că sarcina nu îți afectează deloc silueta. Nu este de mirare că, dacă nu te conformezi acestor standarde, începi să te temi că e ceva total în neregulă cu tine.

Voi începe acest articol prin a te asigura că este absolut firesc ca scăderea în greutate după sarcină să necesite timp și eforturi dedicate. De asemenea, te sfătuiesc să te înhami la acest proiect ambițios nu numai de dragul de a încăpea în rochiile tale preferate. Există scopuri mai înalte decât acesta, care te pot motiva serios. De exemplu, cu siguranță îți dorești să fii cât se poate de sănătoasă, pe măsură ce crește cel mic. Aveți acum o viață nouă împreună. În plus, menținerea greutății sub control reduce riscul de diabet de tip 2, boli de inimă și unele tipuri de cancer.

Nu ești singură. Statistici despre situațiile altor proaspete mămici

M-aș bucura mult să conștientizezi cât de multe femei din toate colțurile lumii îți împărtășesc în acest moment temerile. Dar și proiecțiile pentru viitor. Unele dintre noi reușesc să își atingă cele mai ambițioase obiective. Altele nu se vor putea întoarce cu precizie milimetrică la silueta de dinainte de naștere. Schimbările de durată în organismul mămicilor intră în sfera previzibilului: un abdomen mai puțin ferm, șoldurile mai late, talia mai mare. Așadar, cel mai important este să îți setezi așteptări realiste. Dar mai ales, să urmărești să te plasezi într-un interval de greutate sănătos.

Un studiu a constatat că femeile americane au păstrat o medie de 0,5 – 3 kilograme în plus după primele 12 luni de la naștere. Un alt studiu, efectuat pe 831 de femei, a constatat că 40% dintre ele au rămas cu mai mult de 2,5 kilograme din greutatea pe care au câștigat-o în timpul sarcinii. 14-20% au rămas însă cu mai mult de 5 kilograme. O cercetare realizată de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a constatat că femeile au pierdut o medie de 4,7 kg în intervalul de două săptămâni până la doi ani după naștere.

Descoperă aici cea mai bună dietă pentru mamele ocupate!

Când poți începe să ții prima ta dietă din viața de mămică

Categoric, toți specialiștii sunt de acord cu faptul că organismul are nevoie de timp pentru a se recupera după naștere. Dacă îți propui să slăbești de urgență, este posibil ca timpul necesar pentru refacerea integrală să se prelungească. Concret, te sfătuiesc să nu faci niciun efort în afară de cel de a mânca sănătos până la controlul de 6 săptămâni.

Citește și: Până la ce vârstă ar trebui alăptat bebelușul!

Dacă alăptezi, trebuie să aștepți până când bebelușul va împlini cel puțin 2 luni înainte de a lua în considerare dietele bazate pe restricție calorică.

Știai că o femeie care își hrănește copilul exclusiv cu lapte de la sân are nevoie de aproximativ 300-500 de Calorii în plus pe zi față de necesarul de dinainte de sarcină?

Ar fi minunat să primești aceste calorii din alegeri sănătoase, cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale, laptele cu conținut scăzut de grăsimi și proteinele slabe.

Ideal ar fi să te gândești să începi o dietă la 3 luni de la naștere, adică după stabilizarea lactației.

Acesta este un moment potrivit pentru a te sfătui cu medicul tău legat de greutatea din prezent. Iar dacă el va considera util îți poate recomanda să mergi la un nutriționist. Cel mai probabil, veți urmări împreună o pierdere în greutate de aproximativ jumătate de kilogram pe săptămână, scăzând câte 500 de Calorii pe zi.

Ce poți mânca pentru a slăbi sănătos și eficient

Pornește de la premisa că printr-o dietă echilibrată și exerciții fizice adecvate poți atinge orice număr de kilograme dorit. Studiile au demonstrat că femeile care au învățat cum să mănânce bine și au evitat zahărul și grăsimile au ajuns la afișajul dorit al cântarului. De asemenea, au mers 30 de minute pe jos în fiecare zi, au împins căruciorul în aer liber și au găsit puțin timp pentru a completa un jurnal alimentar. Un program coerent de schimbare a stilului de viață îți poate garanta o scădere sigură în greutate.

Descoperă aici vitaminele și mineralele care îmbunătățesc calitatea laptelui!

Iată un set de câteva reguli ajutătoare și deloc dificil de respectat:
  1. Nu sări peste mese, oricât de prinsă ai fi cu îngrijirea celui mic. Dacă nu mănânci, vei avea mai puțină energie. Corpul tău nu se va simți motivat să ardă caloriile în exces, iar interacțiunea cu bebelușul poate avea de suferit.
  2. Mănâncă între 5 și 6 mese mici pe zi, mai degrabă decât 3 mese bogate.
  3. Bucură-te de mâncare. Știu, din proprie experiență, că este tentant să încerci să faci mai multe lucruri în același timp. Dar, dacă mănânci încet și conștient, sunt șanse mai mari să depistezi la timp senzația de sațietate și să te oprești din mâncat.
  4. Alege produse lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi. Îndepărtează fâșiile de grăsime de pe orice bucată de carne din farfurie.
  5. Ia gustări care conțin fibre și proteine. Poți alege morcovii cruzi cu un sos de fasole bătută, câteva felii de mere cu unt de arahide sau o felie de pâine prăjită integrală cu un ou fiert. Aceste gustări dau senzația de sațietate pe o durată mai îndelungată, ajutându-te să eviți scăderea glicemiei în sânge și „nevoia” de dulce.
  6. Bea cel puțin 8 pahare de apă zilnic. Păstrează o sticlă de apă chiar în apropierea locului unde îți alăptezi de obicei bebelușul, astfel încât să îți amintești la timp să o bei.
  7. Fă o selecție atentă a ceea ce consumi, excluzând pe cât posibil sucurile, dulciurile, grăsimile saturate și grăsimile trans. Ideal, aceste gustări nesănătoase ar trebui să nu fie prezente în casă.

Faptul că tocmai ai născut trebuie să te încurajeze o dată în plus să adopți un stil de viață echilibrat. Rămâi fidelă în continuare motto-ului nostru: „Alături de cei mici, facem un pas mare către un stil de viață sănătos”.

Facebook Comments