Vacanța este minunată și cu toții ne amintim cu drag de ea. Este perioada în care copiii au mai mult timp de joacă, petrec timp mai mult cu cei dragi sau călătoresc. Uneori se întâmplă însă ca la finalul vacanței să constatăm că cel mic a luat în greutate mai mult decât ne-am fi dorit. Cauzele sunt fie mai multe alimente nesănătoase de tipul fast food sau dulciuri, fie activitate fizică mai puțină mai ales dacă jocul preferat se află pe tabletă sau telefon, fie o combinație între ele.

Odată cu începerea școlii sau grădiniței vestea bună este că programul copilului devine mai organizat, chiar dacă mai aglomerat.

8 sugestii pentru un început de an bun

Și chiar dacă vacanța nu s-a terminat încă, vin către voi cu câteva sfaturi pe care le puteți aplica chiar de azi ca să vă ajutați copilul să aibă o greutate sănătoasă.

  • Stabiliți ore de culcare fixe; copiii au nevoie de mai mult somn ca să-și recapete energia, să crească sănătos și să aibă o greutate normală.
  • Aveți grijă să aibă mese și gustări consistente nutrițional. Reduceți alimentele procesate înlocuind de exemplu dulciurile cu fructe, chipsurile cu cartofi copți sau piure, șnițelul cu cărnița la grătar sau crema de ciocolată cu nuci; încercați să-i oferiți alimente sănătoase în 80-90 % din cazuri și doar 10-20 % unele de “răsfăț”.
  • Aveți grijă să aibă mai multe fructe și legume în alimentație. Poate fi dificil când copilului tău nu-i prea plac, dar dacă le dăm un aspect plăcut și atrăgător pentru ei s-ar putea să-și schimbe părerea; experimentați cu forma și modul în care le tăiați și așezați pe farfurie sau amestecați-le în mâncarea lui preferată (de exemplu paste cu mai multe legume în sos sau puse deasupra unei pizze de casă).

Click aici și află cum să-l obișnuiești pe cel mic să mănânce mai multe legume!

  • Îndrumați-l către o activitate extrașcolară fizică pe care să o practice măcar de 2 ori pe săptămână în afara orelor de sport de la școală. Pentru copii e potrivită o activitate de grup, care să fie și distractivă în același timp și care le va cultiva plăcerea pentru sport pe termen lung.
  • Aveți grijă să aibă un pachet cu alimente sănătoase și nutritive la școală, astfel încât să nu vină înfometat seara acasă și să aibă tendința să mănânce în exces. Un sandviș și un fruct sau un wrap cu lipie, legume verzi și cărniță la grătar plus un fruct pot fi variante adecvate.

Click aici și află și alte sugestii de pachețel pentru școală!

  • Limitați-i banii de buzunar mai ales dacă știți că lângă școală există un magazin cu “de toate” la care are acces.
  • Limitați-i accesul la orice fel de ecran (TV, tabletă, telefon etc). Este recomandat ca timpul petrecut în fața ecranului să nu depășească o oră zilnic. Astfel va avea mai mult timp liber pentru a face mișcare.
  • Fiți un exemplu pentru copilul dvs: luați-vă micul dejun și mâncați cina sau mesele de weekend în familie, având grijă să aveți la fiecare masă o porție generoasă de legume (crude sau preparate).

Sper să vă fie de folos sugestiile mele și, dacă nu reușiți să țineți cont de toate din prima, încercați să le aplicați pe rând.

Un an plin de succese atât pentru cei mici, cât și pentru cei mari!

Facebook Comments