Bună, dragii mei!

Sărbătorile se apropie rapid și deja toată lumea începe să își facă griji în privința meniului. Unii dintre noi ne gândim deja la ce rețete ingenioase putem încerca anul acesta iar alții se gândesc că se vor îngrășa în urma festinului care îi așteaptă. Din păcate, nici copiii nu sunt scutiți de această frustrare. Micii mei pacienți mă întreabă dacă vor putea să mănânce cozonac sau bomboane de pom, Crăciunul copiilor având în general gust de ciocolată și fursecuri.

Rolul meu este de a-i liniști și de a le spune că este timp pentru toate. Îmi place să cred că, dacă ne organizăm bine și nu exagerăm, putem să ne bucurăm de această perioadă din an fără mari consecințe asupra greutății.

De ce să îngrămădim toate bunătățile la o singură masă nesfârșită, hai maxim două (de Crăciun și de Revelion), când putem mânca ceva bun în fiecare zi?

De ce să riscăm să ne fie rău și să petrecem următoarele zile în pat, mâncând supă și bând ceai în loc să planificăm și să fim energici și activi toată vacanța?

Vă las mai jos sugestiile mele, așa cum le discut în cabinet, atât cu cei mici cât și cu cei mari. Diferența dintre adulți și copii este în primul rând porția.

Copilul tău nu mănâncă micul dejun? Vezi aici 8 trucuri ca să-l convingi să mănânce dimineaţa!

Așadar, să începem cu micul dejun.

Cine se scoală de dimineață, mănâncă prăjituri la micul dejun! Ce poate fi mai bun într-o dimineață de sărbătoare decât o cană mare de lapte cald însoțită de o felie de cozonac sau de 2-3 biscuiți. Deja intrăm în atmosferă! Iar dacă cel mic nu agreează varianta de mic dejun dulce (slabe șanse, dar cine știe) atunci putem să îi oferim puțină salată de boeuf cu 1-2 felii de pâine. Găsiți mai jos o rețetă dietetică și gustoasă.

 

Prânzul

Îl luăm de obicei în familie și aici se aglomerează cele mai multe grăsimi și calorii. Putem încerca să servim mâncarea pe platouri în mijlocul mesei, astfel încât fiecare să își poată alege ce dorește. Aveți grijă însă ca cel mic să își pună în farfurie, nu să mănânce direct de pe platou. Doar așa putem controla cantitatea de mâncare pe care o consumă. Este recomandat ca pe masă să existe măcar două feluri de mâncare pe bază de legume (salate, murături, garnituri) pe lângă cele cu carne (friptură, cârnați, sarmale).

Putem reduce din grăsimi dacă facem cârnați slabi de casă din pulpă de porc și vită pe care să îi gătim la cuptor. Sarmalele sunt, de asemenea, delicioase preparate din carne slabă.

Încercați să eliminați salatele cu multă maioneză, sau să o înlocuiți cu iaurt și evitați alimente pe care le mâncăm tot timpul anului (brânză, mezeluri).

Citește și: „Le interzicem sau nu dulciurile copiilor?”

După un prânz așa de consistent, puțină mișcare face foarte bine. O plimbare prin parc (să sperăm că vom avea zăpadă anul acesta) sau la patinoar ajută digestia și împiedică creșterea în greutate.

Vă sugerez ca în această perioadă să lipsească gustările. Mesele principale sunt și așa destul de încărcate, astfel încât ne putem lipsi de ronțăiala dintre mese. Iar dacă nu putem, citricele sunt o alegere foarte bună. Probabil că aici se va strecura și oul de ciocolată sau fursecul ocazional. Dar aveți grijă ca acestea să nu fie tot timpul disponibile ca să îi tenteze cât mai puțin pe cei mici.

Pentru masa de seară

Încercați să păstrați alimentele cât mai ușoare și cât mai apropiate de alimentația obișnuită a celui mic. O porție de piftie de curcan sau o ciorbă cu puțin mușchi de porc sunt niște variante potrivite. Putem să preparăm o salată colorată cu multe legume sau să omitem cina dacă simțim că am mâncat prea mult.

A, și să nu uit! Vă rog din tot sufletul, nu cumpărați sucuri în această perioadă! Știți părerea mea despre sucuri, cred că ele nu au ce căuta în alimentația copiilor, iar dacă le evitați veți economisi multe grame de zahăr. Preparați în schimb un ceai de fructe aromat sau o apă infuzată cu felii de lămâie și portocală cu aspect festiv.

Încercați să vă bucurați cât mai mult de această perioadă, să vă jucați sau să gătiți împreună. Crăciunul nu este despre mâncare, chiar dacă așa avem uneori cu toții impresia. Nici despre dulciuri și nici despre cadouri! Crăciunul este despre a fi cu toții împreună, despre speranță și despre iubire.

Sărbători fericite dragii mei, să ne vedem sănătoși în noul an!

Facebook Comments