Una dintre problemele cu care mă confrunt cel mai des în cabinet când vine vorba de alimentația sănătoasă a celor mici este orarul de mese. Iar programul școlar în care aceștia învață după amiază este o situație destul de neplăcută căreia trebuie să îi facă față zilnic foarte mulți copii.

De obicei asta înseamnă că acasă au timp doar pentru micul dejun. Trebuie să plece devreme de acasă pentru a ajunge la timp la ore și astfel nu mai au timp pentru prânz. Uneori ajung târziu acasă și vor mânca o cină foarte consistentă, aceea fiind cam singurul moment al zilei în care pot mânca ceva cald.

Click aici și află care sunt porțiile potrivite pentru copii!

Într-adevăr, e destul de greu să mănânci sănătos când ai programul ăsta și, din păcate, mulți copii și adolescenți ajung să mănânce tot felul de prostii la școală (covrigei, patiserie, dulciuri, tot felul de ronțăieli) care nu le aduc nimic altceva decât calorii goale și nici urmă de nutrienți. Nu știu dacă există o soluție ideală, însă de-a lungul timpului am găsit câteva variante cu pacienții mei, care cred că vă vor fi de folos.

Micul dejun este foarte important

Pentru început, e important ca micul dejun să fie cât mai sănătos și consistent. Aici le recomand să mănânce ouă, brânză, avocado, pate de ton sau de ficat făcut în casă cu una doua felii de pâine integrală.  O variantă bună este un porridge consistent cu nuci și fructe.

Citește aici care sunt cele 3 secrete prin care îți vei convinge garantat copilul să mănânce variat!

Dacă au timp și de un bol de supă înainte de a a pleca la școală e perfect, dacă nu, avem de-a face cu pachețelul. Cei mai multi dintre copii au o pauză de 10 minute, chiar 5 minute iarna, ceea ce nu prea le permite să își ia mâncare la caserolă pentru că nu au timp să o mănânce.

Ca să nu mai zic că nu au unde să o depoziteze și că nici nu se simt foarte confortabil să facă asta. Evident că dacă sunt deschiși la această variantă le spun că pot împărți prânzul în mai multe pauze și le recomand o salată consistentă pe bază de paste integrale sau boabe (năut, fasole, linte) cu brânză sau carne de pui și multe legume care rezistă bine la temperatura camerei câteva ore.

Citește aici cum să introduci micul dejun în rutina ta zilnică!

O altă idee bună ar fi să pregătim acasă niște brioșe sărate cu legume și cașcaval, care arată mai atrăgător și pot fi împărțite cu colegii. Rămâneți aproape pentru că va urma și rețeta într-unul dintre articolele viitoare.

Sandvișul ne salvează întotdeauna

Dacă varianta cu caserola sau brioșele nu le surâde și, de cele mai multe ori, așa se întâmplă, mergem pe varianta de sandviș. Avem de ales între două felii din pâinea preferată, o chiflă sau o lipie mică și apoi începem să vedem cu ce o putem umple.

Dintre proteine le recomand oul fiert, brânza, tonul, humusul sau o carne gătită la cuptor sau la grătar și tăiată felii. La acestea recomand întotdeauna să adauge cât mai multe legume. De obicei sandvișurile au succes și pot fi preparate în suficient de multe moduri încât să nu ne plictisim. Pe lângă sandviș recomand să existe și o sticluță de kefir/iaurt de băut sau un fruct pentru gustare și o sticlă de apă.

Dacă uneori se întâmplă să plece de acasă fără sandviș, le recomand să intre într-un supermarket sau benzinărie în drum spre școală și să aleagă de acolo o variantă cât mai simplă cu cașcaval și o șuncă slabă sau cu pui. Dacă e vorba de o baghetă mai mare, le recomand să nu mănânce toată pâinea.

O altă varianta e să își ia o banană și un iaurt de băut sau o pungă de migdale și un iaurt. Mai sunt de asemenea tot felul de batoane de cereale care dacă sunt alese cu atenție (cele care nu au foarte multe ingrediente necunoscute, nu au zahăr adăugat și sunt în porția potrivită) pot fi folosite pentru un prânz sau o gustare de urgență alături de un iaurt.

Ideea de fapt e să încerci să fii mereu pregătit cu ceva sănătos și gustos de mâncare și chiar și atunci când nu ești să știi ce alegeri poți face. Pentru că cel mai ușor este să cedezi în fața unor chipsuri sau covrigei atunci când nu mai poți de foame.

Descoperă aici 5 idei pentru un start sănătos în noul an școlar!

Succes în noul semestru alături de copiii voștri și nu renunțați să le puneți un pachețel la ei.  E treaba lor să îl refuze și să facă mofturi și a dumneavoastră să insistați.

Și nu uitați că un copil bine hrănit e un copil fericit!

Facebook Comments