Deși programul de vacanță este mai lejer și nu mai sunt atâtea drumuri de făcut între serviciu, școală sau grădinița copiilor și alte activități extrașcolare, mulți dintre noi se trezesc la sfârșitul vacanței cu câteva kilograme în plus.

De ce se întâmplă asta? Pentru că programul de vacanță/concediu, mai ales dacă vorbim de Sărbătorile de Iarnă, este unul care predispune la odihnă și, de multe ori, supraalimentare. Așa că mulți dintre noi se trezesc la sfârșitul vacanței cu câteva kilograme în plus.

Din experiența pacienților mei, știu că revenirea la obiceiurile sănătoase poate să fie uneori mai dificilă și poate dura câteva săptămâni. Mai ales că a început școala, iar pentru părinți nu este deloc ușor să-și găsească timp pentru ei.

Citește și: Ce facem când copilul s-a îngrășat prea mult în vacanță!

De aceea, astăzi vreau să-ți ofer câteva sfaturi care să te ajute să revii rapid la greutatea anterioară vacanței.

8 sfaturi ca să scapi rapid de câteva kilograme în plus

  1. Ai grijă să îți iei micul dejun și prânzul la timp, astfel încât să nu mai faci din cină principala masă a zilei. Ne place sau nu, cina joacă un rol important în pierderea kilogramelor în plus. O cină ușoară ne ajută să slăbim mai repede și mai eficient.
  2. Exclude pe cât se poate mâncarea procesată sau din oraș și gătește cât mai mult acasă. Știu că asta necesită timp, dar efortul merită din plin dacă te organizezi să gătești de cu seară și prânzul de a 2-a zi, pe care îl poți lua la pachet.
  3. Profită de legumele congelate și include la fiecare masă o porție generoasă de legume sub formă de sote-uri gătite rapid în tigaie, cu o lingură de ulei. Click aici și află cum să-l obișnuiești pe cel mic să mănânce mai multe legume!
  4. Consumă fructe în loc de gustare dulce de dimineață sau după amiază- îți vor aduce un plus de energie în timpul orelor de serviciu. Ai grijă însă ca porțiile să fie unele moderate pentru că în exces ele pot duce la stagnare sau chiar creștere în greutate.
  5. Bea destulă apă. Bea apă ca atare sau ceaiuri de plante sau fructe. Când ne luăm cu treburile de serviciu sau administrative, ale vieții de zi cu zi, tindem să omitem hidratarea potrivită. De aceea te sfătuiesc să îți măsori cantitatea de apă consumată folosind o sticlă de jumătate de litru. Bea două sticle înainte de prânz și alte două înainte de cină.
  6. Reia pe cât poți activitatea fizică; 3 sesiuni pe săptămână a câte o oră de mișcare fac minuni în pierderea kilogramelor acumulate în vacanță. Dacă programul tău e prea aglomerat, alege să urci scările în loc să iei liftul, să mergi mai mult prin magazine sau pe jos sau să ai activități de weekend în aer liber împreună cu copilul tău. Poți merge la schi, la săniuș, patinaj sau pur și simplu puteți ieși împreună la o bulgăreală cu zăpadă (că tot a nins din plin în ultimele zile). În acest ultim caz împuști doi iepuri dintr-un foc: petreci timp de calitate cu cel mic și îl ajuți în același timp să pună bazele unui stil de viață sănătos.
  7. Dacă în vacanță a mai fost și o bere sau un pahar de vin în plus, ai grijă ca acum să reduci consumul de alcool la 1-2 porții pe săptămână, eventual la evenimente deosebite. Nu uita că alcoolul are calorii și poate să îngrașe!
  8. Nu uita, de asemenea, că ai nevoie și de relaxare, mai ales în timpul săptămânilor încărcate. Așa că plănuiește ca măcar în weekend să faci ceva plăcut pentru tine.

Acestea fiind spuse, mie nu-mi mai rămâne decât să-ți urez spor la slăbit! Iar dacă te împotmolești, te aștept cu drag în cabinet.

Facebook Comments