Bună, dragii mei!

Pentru că este vară în toată regula m-am gândit ca azi să vorbim despre legume. Nu cred că există pacient care să-mi fi trecut pragul și care să nu știe că legumele sunt sănătoase. Ca să nu mai spunem nutritive și sărace în calorii. Și, cu toate astea, foarte puțini dintre noi le consumă în cantitățile recomandate. Iar când vine vorba despre copii, lucrurile stau și mai rău.

Descoperă 4 idei de ronțăieli sănătoase pentru cei mici!

Dintr-un motiv sau altul legumele sunt inamicul numărul unu al copiilor în materie de chestii comestibile. Fiecare consultație ajunge la un moment dat la acest subiect iar în unele situații întâlnesc copii care mănâncă doar 1-2 legume. Vă dați seama că este destul de dificil să ai o alimentație sănătoasă excluzând legumele. Este absolut în regulă să nu îți placă unele dintre ele, mie nu-mi place spanacul gătit spre exemplu, dar să nu-ți placă niciuna e cu totul altă poveste.

Din acest motiv vreau să vă dau azi câteva idei despre cum să îi învățați pe cei mici să iubească legumele și să le mănânce cu poftă.

Cum îl convingi pe cel mic să mănânce legume

Deși pare tentant să le ascundeți în smoothie-uri sau piureuri  de fapt asta nu este o idee bună. Așa cum nu este bună nicio idee care minte creierul în legătură cu ceea ce mâncăm. Încercăm să îl învățăm pe cel mic să aibă o relație frumoasă și sinceră cu mâncarea nu să îl păcălim acoperind legumele cu gustul dulce.

Click aici și descoperă o rețetă de budincă de legume ideală pentru micii mofturoși!

Poate fi o bucurie de moment că cel mic a consumat ceva frunze de spanac în smoothie-ul de la gustare dar asta nu va rezolva problema și știți foarte bine că nu recurgem la sucuri decât ocazional.

De fapt, variantele care funcționează cel mai bine sunt cele care implică perseverența și răbdarea:

  • oferiți legume copiilor la fiecare masă, de la o vârstă mică
  • încercați toate legumele posibile. Poate nu le place spanacul dar descoperă că ardeiul gras e delicios
  • îndemnați-i să încerce una-două bucăți și dacă nu le place nu insistați prea tare și nu îi certați
  • nu îi obligați niciodată să mănânce și mai mult decât atât nu îi recompensați pentru asta cu desert. Nu renunțați însă la a le oferi legume la masa următoare. Perseverența e esențială.
  • pregătiți legumele variat: la grătar, la cuptor, la tigaie. Un pic de unt sau de ulei de măsline poate scoate în evidență gustul natural dulce al legumelor.

  • nu gătiți legumele prea mult. Nimănui nu-i plac legumele fără textură și mai ales fără condimente.
  • implicați copiii în procesul de cumpărare/spălare/ preparare a legumelor. Dacă aveți bunici la țară arătați-le unde și cum cresc legumele și explicați-le cum le alegem pe cele mai bune pentru noi
  • combinați legumele cu alimentele preferate. Dacă celui mic îi plac pastele, spre exemplu, încercați să adăugați bucăți de dovlecel sau de ciuperci data viitoare când le preparați. Sau dacă deja cel mic are câteva legume preferate încercați să le asociați cu o legumă nouă: adăugați morcov ras în salata de varză sau ardei împreună cu roșiile.

Persuasiune prin joacă

  • aranjați frumos legumele în farfurie. Puteți crea chiar mici animăluțe din florete de broccoli și conopidă, roșii cherry și ardei colorați. Ca și noi, cei mici sunt mai întâi ademeniți de văz, și abia apoi de gust.
  • Broccoli poate deveni “copăcelul care ne ferește de răceală”, morcovul “arma secreta pentru vedere laser”, iar roșia “bomboana pentru piele de oțel”. Cei mici vor fi amuzați și încântați să consume alimente cu puteri fantastice.
  • desenați împreună un curcubeu și învățați-i pe cei mici să mănânce într-o zi legume și fructe care să aibă cât mai multe din culorile acestuia
  • dacă cel mic are un prieten mâncăcios, profitați de situație și invitați-l la masă. Serviți mai multe legume și este posibil ca sub efectul presiunii sociale cel mic să fie dispus să încerce și el măcar din câteva.
  • oferiți bastonașe și un sos delicios pentru gustările dintre mese. Humusul sau un iaurt grecesc cu puțină sare sunt minunate alături de bețișoare de ardei gras, morcov și castravete.

Și nu în ultimul rând, fiți un bun exemplu. Mâncați legume ori de câte ori aveți ocazia și asigurați-vă că cei mici vă văd.

Citește aici cum să-ți înveți copilul să mănânce sănătos!

Sper să vă fie de folos ideile mele și dacă aveți și alte metode prin care i-ați făcut pe cei mici să adore legumele, sunt nerăbdătoare să le aflu.

Nu uitați că un copil bine hrănit e un copil fericit!

Facebook Comments