De când au început zilele foarte călduroase nu mai reușesc să mă înțeleg cu cel mic. Scâncește încontinuu, este nervos și nimic nu-i convine.

Îți sună cunoscut? Stai liniștită! Nu i s-a întâmplat nimic ieșit din comun copilului tău și nici nu a devenit mai răsfățat peste noapte. Doar că, odată cu venirea verii și a zilelor caniculare, are nevoie de mai multă hidratare. Deshidratarea îl face mai nervos, îi afectează starea de spirit și chiar memoria și timpul de reacție. După cum vezi, nu e de glumit. Mai mult, atunci când se deshidratează pierde vitamine și minerale prețioase pentru organismul lui aflat în plină creștere.

Așadar, ce putem face pentru ca cei mici să „supraviețuiască” fără nici cea mai mică problemă zilelor cu caniculă?

1. Hidratarea – arma secretă în lupta cu temperaturile ridicate

Cel mai important lucru de care ar trebui să avem grijă noi, ca părinți, este ca cei mici să se hidrateze corect. Când copilului i se face sete, înseamnă că este deja deshidratat (același lucru se întâmplă și cu tine!). Așa că evită să ajungi în această situație și ai grijă ca cel mic să se hidrateze în mod regulat pe parcursul zilei, mai ales când temperaturile sunt ridicate.

Click aici și află cu ce înlocuim sucurile în cazul celor mici!

Dar atenție! Când spun hidratare mă refer la apă, nu la sucuri carbogazoase. Iată câteva trucuri pe care le poți folosi pentru a-l încuraja pe cel mic să bea mai multă apă:

  • Fii un exemplu pentru el. Atunci când copilul vede că tu bei apă în mod regulat, o va face și el
  • Ține sticle cu apă la îndemână fie că sunteți acasă, fie că ați plecat la plimbare
  • Ai grijă ca la fiecare masă să ai alături o carafă cu apă
  • Prepară apă infuzată, adăugând în apa de băut felii din legumele sau fructele preferate ale copilului
  • În timpul verii pune la congelator bucăți de fructe în forme atractive de cuburi de gheață pe care să le dizolvi apoi în paharul cu apă ce însoțește gustarea

2. Vitaminele și mineralele – elixirul vieții sănătoase

Așa cum îți spuneam anterior, temperaturile ridicate ne fac să pierdem în special minerale și vitamine atât de necesare corpului nostru.

Click aici și află când au nevoie copiii de vitamina D!

Așa că, fie că avem 3 ani, fie că avem 40 de ani, ceea ce avem de făcut este să ne reaprovizionăm cu acești micronutrienți. Iar cel mai bine o facem prin ceea ce mâncăm.

Așadar, iată câteva alimente care te vor ajuta atât pe tine, cât și pe cel mic să treceți cu bine peste zilele cu temperaturi foarte ridicate:

  • Castraveți – conțin majoritatea vitaminelor de care avem nevoie zilnic: Vitamine din complexul B, Vitamina C, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu și zinc, plus fibre și enzime benefice pentru digestie.
  • Ridichi – sunt o sursă excelentă de Vitamina C, potasiu, sulf, fier și iod.
  • Roșii – abundă în licopen și Vitamina C, ajutând la eliminarea toxinelor.
  • Spanac – un superaliment bogat în fier și Vitamine din complexul B, Vitamina C și Vitamina K. Este depurativ și remineralizant.
  • Pepene roșu – bogat în Vitamina C, Vitamine din complexul B, fier, calciu, magneziu, mangan, potasiu, fosfor, zinc, seleniu. Este un dulce excelent pentru pitici.
  • Broccoli – este o sursă foarte bună de Vitamina C, Vitamina K, Vitamina A și Vitamina B6 și folați, necesari pentru producerea și întreținerea noilor celule.
  • Pepene galben – este bogat în Vitaminele A și C, Vitamine din complexul B, fibre, potasiu și betacaroten. Este dulce și aromat și poate oricând să constituie un desert perfect pentru copii.
  • Fructe de pădure – sunt fructele cu cel mai mare conținut de antioxidanți, având cantități ridicate de Vitamina C, cupru, seleniu, zinc și fier. Sunt energizante și au conținut ridicat de apă (de la 85% în cazul afinelor la 92% în cazul căpșunelor).
  • Morcovii – conțin potasiu care ajută la echilibrarea nivelului de sodiu. Sunt o ronțăială tocmai bună pentru cei mici în zilele călduroase, cu atât mai mult cu cât au 87% apă.

Află cele mai bune trucuri ca să-ți faci copilul să iubească legumele!

3. Protecția solară – scutul de oțel din timpul verii

Copiii au pielea sensibilă, așa că este foarte important să îi protejăm de soare pentru a reduce riscul de apariție a cancerului de piele.

Așa că ai grijă ca cel mic să nu stea la soare, mai ales în intervalul 10-16. Îmbracă-l în haine lejere, deschise la culoare, din fibre naturale și pune-i pe cap o pălăriuță. Folosește din belșug crema de protecție solară, chiar dacă ieși cu el doar la joacă, în parc.

Așadar, după cum vezi, rețeta sănătății și a bunei dispoziții pe timp de caniculă este simplă: ajută-l să se hidrateze corespunzător, să mănânce cât mai multe legume și fructe și protejează-l de razele arzătoare ale soarelui. Mai mult, aplică aceleași metode pentru toți membrii familiei. Veți fi cu toții mai sănătoși, mai fericiți și cu mai multă energie și disponibilitate pentru lucrurile care chiar contează pentru voi.

Să aveți o vară cu cât mai puține zile caniculare și nu uitați îndemnul meu: un copil bine hrănit e un copil fericit!

Acest articol l-am scris pentru revista Super Bebe. Click aici să citești articolul pe www.superbebe.ro!

Facebook Comments