Atât indigestia, cât și arsurile la stomac sau refluxul gastroesofagian te pot deranja frecvent când ești însărcinată, dar nu lăsa aceste simptome să te sperie. Pot fi cauzate în mod natural de schimbările hormonale care se produc în organismul tău, dar și de faptul că cel mic începe să apese treptat pe stomac, odată cu evoluția sarcinii. Ele se pot manifesta în orice moment, însă cel mai adesea după 27 de săptămâni astfel: arsură sau durere în capul pieptului, senzație de prea-plin, de greu, balonare, eructații, senzație de rău la stomac, regurgitarea mâncării.

Mi-am propus să reunesc în acest articol o serie de recomandări care te pot ajuta să depășești astfel de probleme, bazându-te pe schimbări simple, dar de impact, în alimentație și în stilul tău de viață.

Mănâncă des, dar cu măsură

Când ești însărcinată, poate fi foarte tentant să mănânci mai mult decât în ​​mod normal. Dar acest lucru nu este neapărat benefic pentru tine sau pentru bebeluș. Cu cât îți umpli mai mult stomacul, cu atât cresc șansele de a face indigestie. De aceea, îți recomand să îți programezi mai multe mese cu porții reduse, în detrimentul programului binecunoscut cu trei mese principale mari. Încearcă să eviți pe cât posibil să mai mănânci în cele trei ore de dinaintea orei de culcare.

Click aici și descoperă gustările cu care te poți delecta când ești gravidă!

Menține o poziție verticală în timpul mesei

Stai dreaptă atunci când mănânci, pentru că această postură va reduce presiunea de pe stomac. Încearcă să îți sprijini capul și umerii pe pernă, mai sus decât restul corpului, atunci când dormi, pentru a preveni refluxul acidului gastric în timpul somnului.

Consumă alimente cu aciditate scăzută

Pepeni și banane. Bananele sunt o gustare mereu la îndemână, dar la fel de recomandate sunt toate sortimentele de pepene. Câteva paciente mi-au povestit că un măr le ajută să calmeze arsurile gastrice, deci poți încerca și această gustare.

Ovăz. Fulgii de ovăz reprezintă o modalitate excelentă de a-ți începe ziua. Nu provoacă reflux și conțin o mulțime de fibre care influențează în mod benefic tranzitul intestinal.

Pâine. Alege numai pâinea din cereale integrale pentru a te bucura de surse bogate în fibre naturale, vitamine și alți nutrienți.

Orez și cușcuș. Include în dieta ta acești carbohidrați sănătoși, excelenți dacă te confrunți cu refluxul. Orezul brun este de preferat celui alb, datorită fibrelor mai numeroase din compoziție.

Legume verzi. Broccoli, sparanghelul, fasolea verde, țelina și conopida: toate au o aciditate scăzută.

Cartofi. Ți-i recomand cu căldură, alături de alte legume rădăcinoase (morcov, sfeclă, țelină).

Albuș de ou. Este o sursă bună de proteine și nu prezintă probleme din punct de vedere al acidității. Dar ar fi ideal să nu fie însoțit de gălbenuș, care este mai probabil să îți provoace simptome digestive neplăcute.

Lapte, iaurt. Obișnuiesc să îmi sfătuiesc pacientele să bea un pahar cu lapte călduț sau să mănânce un iaurt atunci când își fac apariția arsurile gastrice.

Peşte. Peștele bine gătit la grătar sau cuptor este o alegere sigură, spre deosebire de cel prăjit sau asezonat cu sosuri.

Păsările de curte. Prepară carnea de pui sau de curcan la grătar, la cuptor sau la aburi. Condiția este să scoți înainte pielea și să excluzi de tot varianta prăjitului. Chiar și carnea de vită sau cea de porc pot fi indicate din când în când, câtă vreme nu conțin grăsimi vizibile.

Condimentele. Feniculul are un pH alcalin și îți poate îmbunătăți digestia, plus că dă un gust minunat salatelor. Și ghimbirul se pare că are beneficii pentru refluxul gastro-esofagian, iar pătrunjelul este un remediu tradițional pentru indigestii, deci te sfătuiesc să folosești în farfurie mai mult decât frunzulița pentru decor. Și suplimentele cu aloe vera pot ajuta.

Evită băuturile și alimentele nocive pentru sistemul tău digestiv

Ocolește băuturile care conțin cofeină și alimentele sățioase, picante sau grase, care îți pot amplifica simptomele gastrice. De asemenea, evită alcoolul nu numai pentru că îți poate provoca indigestie, ci pentru că îl va afecta pe cel mic pe termen lung.

Citește și: 8 obiceiuri sănătoase ale unei viitoare mămici

Renunță la fumat!

Știu că ai auzit de multe ori această lozincă, dar este crucial să te conformezi. Ca și alcoolul, nu numai implicațiile digestive sunt problematice, ci faptul că fumatul în timpul sarcinii poate afecta grav starea de sănătate a copilului nenăscut.

Dacă ai aplicat toate aceste recomandări și în continuare te confrunți cu arsuri sau reflux, apelează cu încredere la medicul care te supraveghează în timpul sarcinii. Indiferent care sunt provocările care se ivesc, nu uita să rămâi fidelă motto-ului nostru: „În timpul sarcinii nu mâncăm cât doi, ci suntem sănătoși amândoi”.

Facebook Comments