Dacă te așteptai ca odată cu sarcina să pui punct asaltului poftelor, iată că perioada alăptării are pentru tine și surprize nu tocmai plăcute. Pofta de dulce acționează ca un monstru permanent înfometat. Nu îl poți reduce la tăcere decât dacă îl hrănești cu prăjituri, gogoși, bomboane, sucuri acidulate… și lista poate continua la nesfârșit. Eu mă număr printre mămicile care s-au confruntat cu această situație, la fel ca multe, multe alte femei. Dacă cedăm acestor pofte ne supunem unor riscuri importante pentru sănătate și siluetă. Dulciurile vin, inevitabil, cu un bagaj caloric serios, deci devine și mai dificil să revii la greutatea de dinainte de sarcină. Prea multe dulciuri ar putea, de asemenea, să provoace un deficit de calciu în organism. Asta ar putea afecta dezvoltarea oaselor bebelușului tău.

Cauzele concrete care îți hrănesc pofta de dulce

Dormi foarte puțin și ești extrem de obosită

Puține lucruri în viață se pot compara cu satisfacția, emoția pe care o simți atunci când îți alăptezi bebelușul. Dar procesul alăptării copilului nou-născut este în mod egal epuizant. Practic, când alăptezi trebuie să fii disponibilă 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. De aceea, prima cauză a dorinței de a mânca dulce, înainte de anumite insuficiențe ale organismului, este lipsa somnului. Faptul că, atunci când reușești să adormi, somnul va fi întrerupt de sesiunile de alăptat, ne arată că nu numai timpul dedicat odihnei este deficitar, ci și calitatea acestuia. Somnul superficial îți afectează capacitatea de a lua decizii, concentrarea, nivelul de energie. Și, din păcate, nu se rezumă la atât, ci mai și provoacă pofte nesănătoase.

Citește și: Până la ce vârstă ar trebui alăptat bebelușul!

Nu consumi suficiente proteine ​​și substanțe nutritive

În perioada alăptării, te confrunți cu o dublă provocare: trebuie să îți satisfaci nevoile nutriționale, dar și pe ale bebelușului. Ideal ar fi ca alegerile tale alimentare să fie sănătoase și bogate în nutrienți. Dacă mănânci dulciuri sau grăsimi, rămâne mai puțin loc pentru alimentele care furnizează elemente nutritive esențiale, cum ar fi proteinele. Știai că se pot secreta zilnic între 6 și 11 grame de proteine ​​în laptele matern? Ar fi indicat să susții acest nivel, pentru că este în avantajul bebelușului.

Click aici și află când și cum poți slăbi eficient după naștere!

De asemenea, poftele în sine pot fi indicatori fideli ai unor deficiențe ale organismului. Pofta de ciocolată, spun cercetătorii, este asociată cu o cantitate insuficientă de magneziu. Surse alimentare de magneziu sunt: oleaginoasele (migdale, alune, caju), spanacul, fasolea boabe (mai ales cea roșie, neagră).

Ce poți face pentru a contracara influența poftelor asupra regimului alimentar zilnic?

Obține necesarul zilnic de calorii din alimente sănătoase!

Nu există prea multe lucruri pe care le poți face cu privire la lipsa somnului câtă vreme bebelușul este foarte mic și trebuie hrănit la intervale mici. În schimb, te poți asigura că acoperi necesarul zilnic de calorii din alimente hrănitoare. O mamă care alăptează folosește 500 de Calorii pe zi ca să producă suficient lapte pentru a alimenta un copil de până la 6 luni. Două treimi din aceste calorii provin din alimentele pe care le consumi, în timp ce restul sunt preluate din excesul de greutate pe care l-ai câștigat în timpul sarcinii.

Descoperă aici cea mai bună dietă după naștere!

Fă-le loc alimentelor sănătoase în dietă!

În primul rând, ai nevoie de o varietate nutrițională, care să acopere toate grupele alimentare. O dietă sănătoasă ar trebui să includă surse slabe de proteine ​​cum ar fi puiul, peștele și fasolea. Fructele și legumele cât mai viu colorate, proaspete, fac minuni pentru nivelul tău de energie. De asemenea, cerealele integrale, precum pâinea din făină integrală, pastele integrale sau orezul brun sunt binevenite în farfuria ta.

Mănâncă regulat și hidratează-te!

Știu că îmi vei spune că e foarte dificil să respecți orele de masă, dar măcar asigură-te că mănânci în mod regulat. Foamea și pofta fac o echipă bună în defavoarea ta. La fel, lipsa energiei și pofta de dulce se pot coaliza cu succes. De asemenea, încearcă să bei un pahar de apă atunci când ai vrea să mănânci ceva dulce sau gras. Nu de puține ori, interpretăm greșit deshidratarea drept senzație de foame. Bea un pahar de apă de fiecare dată când alăptezi pentru a te asigura că îi furnizezi organismului suficiente lichide în această perioadă.

9 gustări dulci sănătoase și delicioase

  1. Câteva felii de dovleac sau de măr copt, cu o linguriță de miere și un praf aromat de scorțișoară;
  2. Un bol de fructe de pădure decongelate;
  3. Felii de portocală sau de grepfrut amestecate cu o linguriță de ciocolată neagră topită;
  4. O jumătate de banană tăvălită prin unt de arahide bio și presărată cu nuci mărunțite;
  5. O salată de fructe exotice (kiwi felii, mango, papaya, ananas) cu frunze de mentă;
  6. Cubulețe de fructe proaspete cu iaurt simplu, cu conținut scăzut de grăsimi (2-3%);
  7. Parfait de iaurt: o cantitate mică de iaurt pe fundul unui pahar, peste care se pun afine, zmeură și căpșuni feliate, apoi se presară granola, se repetă straturile până se umple paharul, se adaugă o linguriță de miere la final și se servește ca un desert rece, direct de la frigider;
  8. O banană cu înghețată de ciocolată, vanilie sau căpșuni cu conținut scăzut de grăsimi;
  9. Biscuiți de graham cu căpșuni feliate;

Mi-ar plăcea tare mult ca acest articol să îți demonstreze că există alternative echilibrate și benefice pentru toate provocările nutriționale cu care te întâlnești în perioada alăptării. Nu uita, „Alături de cei mici, facem un pas mare către un stil de viață sănătos”.

Facebook Comments