În articolul de azi vreau să vorbim despre strategii de pierdere în greutate pentru copiii de diferite vârste. Prin urmare, vă voi prezenta câteva lucruri simple care pot fi făcute de părinți împreună cu cei mici, pentru a-i ajuta să aibă o greutate ideală.

Obișnuiți copilul de 1-6 ani cu un stil de viață sănătos

Pentru copiii cu vârste între 1-6 ani, scopul este menținerea greutății sau încetinirea ritmului în care aceștia iau în greutate și nu scăderea greutății.

Avantajul este că în această situație părinții controlează în totalitate programul celui mic.

Click aici și descoperă care sunt porţiile potrivite pentru copii!

Eliminați alimentele procesate și  fast food-ul. Înlocuiți pâinea, cerealele și pastele cu variantele integrale. Acestea au mai multe fibre și vor ține de foame mai mult timp. Nu renunțați după o singură tentativă, copiii au nevoie de mai multe încercări ca să accepte alimentele noi.

Nu le oferiți sucuri copiilor. Niciun fel de sucuri! Apa este cea mai bună variantă pentru cei mici și ocazional mai pot consuma lapte.

Vezi aici de ce nu sunt bune sucurile pentru copii și cu ce pot fi înlocuite!

Respectați programul de mese al celui mic, cu 3 mese și două gustări pe zi, astfel încât să nu i se facă prea foame între mesele principale și să mănânce prea mult la acestea.

Copiii trebuie să aibă cel puțin 3 ore de activitate fizică pe zi, repartizată în mai multe reprize. Este foarte important ca cel puțin 1/3 din activitatea fizică să fie intensă- să îl înroșească în obraji și să îi crească pulsul.

Copiii cu vârsta până în 2 ani nu ar trebui să se uite la televizor, cei cu vârsta între 2 și 5 ani maximum o oră pe zi, iar cei peste 5 ani maximum 2 ore pe zi. Aici este inclus și telefonul sau tableta.

Și poate cel mai important, faceți schimbări mici. Este greu de crezut că puteți trece de la o alimentație bogată în dulciuri, sucuri și grăsimi la o alimentație sănătoasă, peste noapte. Alegeți cu copilul cea mai mică schimbare pe care o poate face și acordați-i timp suficient pentru a o aplica. Puteți alege pentru început să renunțați la sucuri, să înlocuiți o oră de joacă la calculator cu o oră de joacă în parc sau orice altceva vi se pare realist de pus în practică. Așteptările mari nu fac decât să creeze dezamăgire și frustrare, feriți-vă să credeți că schimbarea se va întâmpla peste noapte.

Citește și: Le interzicem sau nu dulciurile copiilor?

Puneți accent pe lucrurile pe care cel mic deja le face foarte bine și nu insistați atât de mult pe cele pe care încă nu reușește să le facă. Spre exemplu, lăudați-l că mănâncă fructe chiar dacă nu prea se împacă cu legumele. Sau că îi place să înoate sau să meargă cu bicicleta.

Copiii de 7-10 ani pot fi implicați în decizii

În cazul copiilor mai mari (7-10 ani) alegerile devin din ce în ce mai mult ale lor și mai puțin ale părintelui. Asigurați-vă că aveți în casă doar alimente sănătoase pe care aceștia le pot consuma. Decizia ar trebui să fie între banană și căpșuni, nu între biscuiți și banană. Implicați copiii în alegerea meniului, cumpărături și prepararea hranei. E mult mai probabil ca un copil să mănânce ceva făcut de el decât făcut de altcineva.

Află cum să-ți înveți copilul să mănânce sănătos!

Stabiliți clar cât au voie să petreacă la televizor sau la calculator și respectați cu strictețe acest lucru. Orele în plus la televizor înseamnă ore în minus de mișcare. Și în cazul copiilor de 7-10 ani este necesară cel puțin o oră de mișcare pe zi.

Și nu în ultimul rând, fiți un exemplu! Copiii se uită cu admirație la părinți și vor să fie ca ei.

Adolescenții independenți trebuie susținuți

În cazul adolescenților, independența este cuvântul de bază. Mutați atenția de pe greutate pe sănătate și importanța mișcării. Comentariile negative la adresa greutății sau a măsurilor de la haine pot scădea stima de sine și pot genera comportamente distructive în cazul adolescenților.

Citeşte şi: Cât de important este să calculăm caloriile în cazul copiilor!

Încercați să păstrați mesele în familie, chiar dacă programul de școală este foarte încărcat. Cina sau mesele de weekend sunt un mod bun de a fi împreună și de a vă asigura că adolescenții au parte de cel puțin o masă sănătoasă pe zi.

În ceea ce privește mișcarea, asigurați-vă că există în programul adolescentului dumneavoastră și că este potrivită vârstei și preferințelor lui. Poate fi vorba de cursuri de dans sau de jocuri de echipă în care să se întâlnească cu prietenii.

Fiți alături de ei fără să îi judecați și dacă vă spun că vor să slăbească întrebați-i de ce și explicați-le care sunt variantele sănătoase sau duceți-i la un medic specializat.

Sper să vă fie de folos sfaturile mele, iar dacă vă împotmoliți pe undeva știți unde mă găsiți.

Și nu uitați că un copil bine hrănit e un copil fericit!

Facebook Comments